تاملات گاه گاه یک توسعه دهنده نرم افزار

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا سپردن کار به اعضای تیم با ذکر نام ایشان، طی جلسه برنامه‌ریزی اسپرینت، سودمند است؟

 در جلسه‌ی برنامه‌ریزی اسپرینت (Sprint Planning)، اعضای تیم تعدادی از آیتم‌های سبد محصول (Product Backlog) را به ترتیب اولویت برای کار در اسپرینت بعدی انتخاب می‌کنند. در همین جلسه، بسیاری از تیم‌ها وظایفی را که برای تکمیل هر آیتم (Product Backlog Item) ضروری است، مشخص می‌کنند و در همان جلسه با ذکر نام تعیین می‌کنند که هر فرد چه کاری را باید انجام دهد. 

علاوه بر این، خیلی از تیمها مقدار تلاش (Effort) مورد نیاز برای انجام هر وظیفه را هم مشخص می‌کنند. نهایتاً آنچه که به عنوان بک‌لاگ اسپرینت (Sprint Backlog) به دست می‌آید چیزی شبیه جدول زیر خواهد بود:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
روح الله دلپاک

شباهت‌ها و تفاوت‌های چابکی و مدیریت ذره بینی

Micromanaging-Agile

امروزه "مدیریت ذره بینی" به شیوه ای از مدیریت تبدیل شده که فریاد خیلی ها را به آسمان بلند کرده و از آن گریزانند. اگر نمی دانید مدیریت ذره بینی چیست این جا را بخوانید اما به طور خلاصه این سبکی از مدیریت است که مدیر، نظارت و کنترل دقیق و موشکافانه‌ای بر عملکرد کارمندان و مجموعه‌ی تحت مدیریت خود دارد. معمولاً هم مدیریت ذره بینی و چابکی را دو سر متضاد یک طیف می‌دانند و معتقدند که این دو سبک مدیریت در تضاد با هم قرار دارند. اما در واقع این دو سبک مدیریت بسیار بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد، خویشاوند و نزدیک‌اند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
روح الله دلپاک